Εφήμερα Νοεμβρίου ένα

ΠΕ 29 Οκτωβρίου
Ο πατέρας μου μου χάρισε 56 χρόνια γιου. Και θα περάσουν κάμποσα, αν ζήσω, για να εκτιμήσω τη σημασία
του γεγονότος αυτού. Απόψε θυμήθηκα κάτι ασήμαντο που δεν θα ξανακάνω γιατί τον περιέχει… από τα
ασήμαντα μας λείπουν… όσοι μας λείπουν.

ΠΑ 30 Οκτωβρίου
Έχει νεκρούς για να καταλάβει κι ο τελευταίος πως το κακό στον κόσμο δεν έχει τελειώσει…
*
Πένθησε και κολύμπα…
*
Ωραίο βράδυ στα Εξάρχεια. Με δυο μπαλόνια και λίγο φως το πάρκινγκ έγινε κατοικία.
Κι όταν βγήκαν και τα χάλκινα της Ορλεάνης για να σημάνουν το τέλος, με ένα τίποτα
είχε γίνει αισθητικό γεγονός.

ΣΑ 31 Οκτωβρίου
Ο μακρύς μήνας. Γυρίζεις πίσω. Η σειρά των νεκρών που σηκώνεις κάθε πρωί μεγάλωσε.
*
Υπάρχει ένας φίλος. Φροντίζουμε την τροφή μας. Επικοινωνούμε με ποιήματα.
*
Η σπιτονοικοκυρά του Ρασκόνλικωφ, γηραιά, τρέφεται με μικρά παιδιά πνιγμένα στο Αιγαίο.
Αυτή η Ύβρις θα πληρωθεί, ίσως και πάλι με βιασμένες γυναίκες στο Βερολίνο.

ΚΥ 1 Νεομβρίου
Ο Αντίνοος των Δελφών. Μέσα από εκχωματώσεις θανάτου. Ο αδελφός στο χρόνο εκείνου του
πιτσιρικά της Ολυμπίας. Με τη σκοτεινιά στα μάτια του ανεκπλήρωτου έρωτα. Ο διεθνικός Αντίνοος.
Δεν υπήρξε μουσείο στην Ευρώπη που να μην είδα γλυπτό του. Οι ρίμες του 1986 με την καρυωτακική
ειρωνία. Ένα σημείο μηδέν για το σώμα σε νέα ξεκινήματα.
*
Κλείσαμε ένα ον δε ρόαντ με το Νίκο. Να δούμε πότε.

ΔΕ 2 Νοεμβρίου
Στοιχειοθετώ ασύστολα.
*

Ισόμετρη Ευκολία

Είναι εύκολο να γράψεις ένα ποίημα
σονέτο τριολέτο κουαρτέττο
Αργύριο ψυχρό είναι η ρίμα
μ’ ένα φεγγάρι πάντοτε στο πέτο.

Το βλέπεις κλίση σε μια δυσκολία
που απ’ τους άλλους θα σε ξεχωρίσει
τώρα που μέσα σ’ όλα τα σχολεία
έμμετρα και άμετρα έχουν βρωμίσει.

Κι εσύ τεντώνεις βλέμμα για το φωτογράφο
στο εν ζωή μαρμάρινο άγαλμά σου
Στις αγορές από όπου πια σου γράφω
έχει γραφτεί ασφαλώς και τ’ όνομά σου

λίγο υπερτιμημένο ως αξία
απ’ την εν γένει ματαιοδοξία.
*
Εδώ δε σώθηκε ο Ζήσιμος Λορεντζάτος ως ποιητής, πως θα σωθούν οι λόγιοι μαθητές του;
*
Όταν καλείς κριτήρια της ιστορίας στην ποίηση, θα έπρεπε να γίνεσαι ταπεινός.
Η ματαοδοξία του μοντερνιστή είναι ότι την έχει προκαταλάβει επειδή εκθλίβοντας
εξουσίες καταγράφηκε στους ιμάντες των πληροφοριών και στην ελπίδα του ακριβά
τυπωμένου βιβλίου του. Πρέπει να συγκατανεύει και το εκκλησίασμα με τα γραφόμενα,
αλλιώς, βράσε Πάουντ.

ΤΡ 3 Νοεμβρίου
Αυτό λέω στους γιούς μου: προνομιακή μεταχείριση εξ αίματος σε δημοσιευμένο
κείμενο δεν υπάρχει. Αλλιώς κινδυνεύουν να καταντήσουν σαν κάτι γραφικούς
χάι παραλογοτέχνες που οικογενειακώς τους έχουμε ως παράδειγμα
προς αποφυγήν, τους καημένους.
*
Δεν είναι όλοι της γενιάς του 70 για κρατικό βραβείο. Και δυο τρεις ανάξιοι
από αυτούς λόγω εξουσιών το έχουν πάρει κιόλας.
*
Έχει να πέσει έρανος για ταφές ποιητών στις δεκαετίες που έρχονται,
που θα πάει σύννεφο.
*
Ο Νίκος Γκούμας ποιήματα στο ποιείν. Ο μεταφραστής της ποίησης του 70
στα Αγγλικά αποδεικνύεται ένας από τους σπουδαιότερους ποιητές της.
*
Ελεύθερος στίχος με τους όρους που ο νεοέλληνας θεωρεί την πολιτική ελευθερία,
ήτοι ασυδοσία, δεν υπήρξε ούτε υπάρχει ποτέ. Κυρίως για το ασυνείδητο χρονίζει
σε όλους σαν ιαμβικός δεκαπεντασύλλαβος. Ωστόσο αναρωτιέται κανείς πόσο ακόμα
θα μας ζαλίζει η αισθητική φυγή προς τα μπρος που ήταν η μοναδική απάντηση που
δόθηκε στη νόθα αστικοποίηση από τη Γενιά του 30. Πουθενά στον κόσμο ο μοντερνισμός
δεν συνδέθηκε τόσο με τη στιχουργική όσο στην Ελλάδα. Και όσο συνεχίζει να μας απασχολεί
είναι δείκτης της κοινωνικής μας αποτυχίας και όχι αισθητικό κριτήριο.

Παράθυρα Λογοτεχνίας για Νέους

Intellectum 10

[
Μενού